Gumiszerelő gép, kerékszerelő gép
A Lincos gumiszerelő gép
A gumiszerelő gép alapvető funkciója, hogy a felniről eltávolítsa és felszerelje a gumiabroncsot. A szerelési munkát tökéletesen ellátták az alap gumiszerelő gépek is egy kerékszerelő vas segítségével, ilyen modellek a mi kínálatunkban az U-200, U-201, U-203, U-221A-as kerékszerelő gépek. A gumiszerelő gép bontófej kialakításának köszönhetően a kerékszerelő vassal a fejre emelhető a gumi pereme az asztal elforgatásával az abroncs leszerelhető a felniről. A gumi felszereléséhez a bontófej hátsó kialakítása nyújt segítséget ami vissza vezeti a felnibe. Az autó típusok modernizálásával együtt fejlődtek az abroncsok is a sebességindex és biztonságtechnikai megoldások tekintetében. Megjelentek a megerősített falu defekt tűrő abroncsok a peres vagy a legújabb biztonsági PAX abroncsok. Az új típusú abroncsokhoz már sokszor nem elég a visszaszereléshez az emberi nyomóerő, ezért vált szükségessé a különböző segédkaros kerékszerelő gép kifejlesztése. A Lincos kínálatában ilyen típusok az U-226A, U-229A és az U-256AT. A kerékszerelő gép további fejlesztését igényelte a kerekek különböző mérete (átmérő, szélesség) és a kényes alufelnik megjelenése. A gyártóknak egy gumiszerelő gép megtervezésekor az újonnan felmerülő igényeket is figyelembe kell vennie, hogy a kerékszerelés minél gyorsabb és hatékonyabb legyen.
Gumiszerelő gép működési elve
Minden gumiszerelő gép alapvető funkciója ugyan az leszerelni és visszaszerelni az abroncsot a felnire. A kerékszerelő gépeket a kiegészítőik segédkarok, a kerékbefogásuk, bontófejük és egyedi megoldásaik szerint rengeteg típusra bonthatjuk.
Alap segédkar nélküli gumiszerelő gép
A kerékszerelő gép működéséhez szükséges elektromos áram és sűrített levegő. A megszerelni kívánt kereket minden esetben le kell ereszteni a szeleptű eltávolításával. Ezek után a gumiszerelő gép oldalán elhelyezkedő levegős oldalnyomó segítségével el kell választani az abroncsot a felnitől. Ezek után helyezhető fel az abroncs a szerelő asztalra amit a körmös megfogók segítségével rögzítünk. A következő lépés a szerelő fejet a felni pereméhez igazítani, majd azt manuálisan rögzíteni. A kerékszerelő vas segítségével az abroncsot a bontófejre emelve egy pedál lenyomásával körbe kell forgatni a kereket míg a gumi teljesen elválik a felnitől. Az alsó peremnél úgyszintén ezeket a lépéseket kell elvégezni a gumiszerelő gép segítségével. Ezek után a kerékszerelő gép bontófejét oldalra kihajtva könnyedén eltávolíthatjuk a leszerelt kereket. Az abroncs visszaszerelésekor érdemes szerelő pasztával bekenni a peremeket. Ezután az alsó peremet be kell igazítani a kerékszerelő gép bontófejének bevezető részéhez. Az asztal körbeforgatásával az abroncs becsúszik a felni belső vájatába ugyan ez a teendő a felső peremmel, ekkor viszont kézzel rá kell tartani az abroncs oldalára nehogy kicsússzon.